luni, 21 februarie 2011

Branza topita de casa

\

Diana apreciaza foarte mult branza topita. :))
Asa ca, m-am hotarat sa-i fac branza topita de casa, dupa o reteta a mamei.
Cand eram copii, mama ne facea foarte des branza topita de casa. Este o varianta mult mai sanatoasa dar si mai economica, a branzei topite de la magazin, care e plina de E-uri si alti aditivi alimentari.
Reteta e simpla si e nevoie de putine ingrediente:

1 Branza de vaci (mai seaca)
1 pachet Unt (aprox.)
Smantana
1 sau 1/2 L bicarbonat
Sare
Verdeata, Ardei, Masline, etc. (dupa preferinte)

Branzade vaci se amesteca bine cu bicarbonatul si sarea si se lasa sa stea la temperatura camerei vreo cateva ore. Depinde de rabdarea si timpul fiecareia. Eu n-am rabdare, am lasat-o doar o ora dar a iesit la fel de buna...
Untul se topeste intr-un vas pe abur si se adauga compozitia de branza amestecand continuu pana branza se topeste de jumate.


Se adauga treptat smantana. N-am scris cantitati ptr ca nu am masurat nimic. Nici mama nu masura.
Compozitia trebuie sa fie lichida (ca o smantana lichida) si lipicioasa.
Se adauga, dupa preferinta, verdeata, adrei, masline, etc. sau se lasa asa simpla.
Pofta buna!

Niciun comentariu: