joi, 24 martie 2011

Tort Diana 1 an - RETETA


Multa lume mi-a cerut reteta ptr. tortul Dianei asa ca m-am hotarat sa o scriu pe site.

Blat:
10 oua
7 lg faiana
3 lg cacao
10 lg zahar
1plic zahar vanilat
1 praf de copt
1vf . lg sare
1 lg rom
Mod de preparare:
  1. Se separa ouale
  2. Se cern faina, praful de copt, cacaua si sarea
  3. Se bat albusurile spuma cu zaharul
  4. Se bat galbenusurile cu zaharul vanilat si se adauga la sfarsit romul
  5. Se incorporeaza incet galbenusurile peste albusuri
  6. Se adauga amestecul de faina cernuta
  7. Se da compozitia la copt, in cuptorul incins, intr-o tava tapetata cu hartie de copt, ulei si faina (eu am folosit de data asta un vas de yena oval de 28cm/40cm). Din pacate nu stiu cat l-am tinut la cuptor stiu doar ca l-am lasat la 180GR. Atentie!!! E foarte important sa stati cu ochii pe cuptor. Blatul trebuie sa creasca, sa treaca putin timp dupa ce-a crescut, sa apuce sa se coaca putin si abia apoi aveti voie sa deschideti cuptorul.
  8. Faceti testul scobitorii sau al furculitei! Daca acestea patrund blatul pana jos si ies curate inseamna ca blatul este copt.
  9. Se scoate tava din cuptor, se scoate blatul din tava si se lasa la racit.
  10. Dupa ce s-a racit complet, se imparte blatul in trei bucati.
Crema:

800 ml frisca lichida
800gr ciocolata menaj cu lapte
2 pliculete zahar valinat
2 lg rom
1 plic nes
Mod de preparare:

  1. Se taie ciocolata in bucati mici
  2. Se incalzeste frisca pe baie de abur sau la MW (eu am incalzit-o la MW). Atentie!!! Frisca nu trebuie incalzita ff mult.
  3. Se adauga bucatile de ciocolata, romul cafeaua si zaharul vanilat
  4. Se amesteca pana acestea se topesc si compozitia devine omogena
  5. Se acopera cu o folie si se da la rece cateva ore (eu am lasat-o pana a doua zi)
  6. Dupa ce compozitia s-a racit bine si s-a intarit, se bate bine cu mixerul. Copozitia va creste si va rezulta o crema spumoasa si fina (o spuma de frisca ffff ciocolatoasa.... Yummi!!!!)
Glazura ciocolata:

200g ciocolata menaj cu lapte
100 ml frisca lichida

  1. Se marunteste ciocolata
  2. Se incalzestefrisca la MW (atentie!! nu trebuieincalzita prea tare)
  3. Se adauga ciocolata
  4. Se amesteca bina pana se topesteciocolata si se momogenizeaza compozitia
  5. Se da la rece

Sirop:

200 ml apa
1-2 lg rom
1 zahar vanilat
5-6 lg cafea
zahar dupa gust
Se amesteca toate pe foc mic, fara sa fiarba, pana se topeste zaharul si se omogenizeaza compozitia apoi se da la rece.
Asamblarea tortului:

  1. Blatul se feliaza in 3 parti
  2. Se imparte crema in 3 parti
  3. Se aseaza prima felie de blat pe un platou si se insiropeaza bine apoi se adauga o parte de crema.
  4. Se asaza cu griza a 2-a felie de glat, se insiropeaza si se adauga a 2-a parte de crema
  5. Se asaza ultima felie de blat, se insiropeaza.
  6. Din ultima parte de crema imbracam blatul intr-un strat subtire de crema si indreptam marginile(atentie sa ramana crema si ptr ornat)
  7. Se scoate de la rece grajura de ciocolata si se incalzeste putin (ca sa poata fi intinsa) .
  8. Se intinde deasupra tortului
  9. Cu ultima crema ramasa se orneaza marginule tortului (eu am facut si "1" de pe tort).
Cam atat. Mie nu mi s-a parut greu.
Sa aveti spor!!!




Niciun comentariu: